با ظهور اینترنت و تکامل آن، سیستم های خبره ی بر پایه ی وب بسیار مهم ظاهر شدند.علاوه بر این،با ورود سیستم های خبره مبتنی بروب که می تواند به اینترنت متصل شوند وبه آسانی درهر مکان ودر هر زمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند، باعث ایجاد شرایط جدیدی برای سیستم های وب شد. در این مقاله، یک ابزار پیشنهاد شده است که برای توسعه سیستم های خبره ی مبتنی بر وب و برچیدن سیستمى که اجازه دهد در حوزه دانش مهندسی و حوزه تخصصی به منظور تعریف دانش بدون داشتن شناختی درباره چیزی در مورد زبان های برنامه نویسی وهوش مصنوعی است.

دانشجویان سیستم خبره مقاله زیر را دانلود نموده و مطالعه کرده و در قسمت نظرات نقطه نظرات خود را قرار دهید.

سیستمهای خبره مبتنی بروب – ترجمه فارسی

سیستمهای خبره مبتنی بر وب- مقاله اصلی

6 دیدگاه در سیستم خبره- سیستمهای خبره مبتنی بر وب
  1. امیرحسین مهرابی جم ۱ آبان ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۵ پاسخ

    در این مقاله در مورد ابزارهای مبتنی بر وب در سیستم های خبره بحث شده است که نخست مفاهیمی از دانش را بیان کرده سپس یک موتور تفسیر بین کاربر وپایه دانش قرار داده است که نقش موتور تفسیر در این جا بررسی کردن واقعیت ها و قوانین موجود و اضافه کردن حقایق جدید درصورت نیاز و دوم سپس آن دستورات تصمیم میگیرند که کدام استنباط ها ساخته شوند.موتور تفسیر اطلاعات استفاده میکند را در حافظه بلندمدت هراه باقانون کار در کسب مشاوره مبتنی بر دانش.مانند مراجعه یک بیمار به پزشک که در کلاس بحث شد.در پیشنهاد معماری نیز ابزارهای قدرتمندی در این نسل از سیستم ها وجود دارد که در شکل۳ ابزار پیشنهادی پایه دانش در طی سه مرحله ساخته می شود.که شامل ساختمان اولیه پایه دانش و ساختمان هستی و ساختمان برهان نهایی پایه دانش و ساختمان سیستم خبره مبتنی بروب.

  2. سلام
    با توجه به این گه ترجمه کمی از لحاظ گرامری مشکل داشت ولی از مقاله چنین چیزی را فهمیدم
    درسیستم های خبره تحت وب رفتار کاربر سنجیده شده و بر اساس ان رفتار بدست امده یک سری قوانین به سیستم اضافه میشود تا در فعالیت های بعدی “کاربر بتواند بهترین نتیجه را از سیستم بگیرد
    مثال همان مثال پروزه عظیم گوگل دسکتاپ که با شکست مواجه شد

  3. با سلام
    استاد بنده هر دو فایل را دانلود کردم و حدود ۱ ساعت مطالعه کردم فقط این را متوجه شدم که می خواهد درباره سیستم های خبره ای که بتواند از طریق وب با کاربر ارتباط برقرار کند صحبت می کند مثلا مثالی که در کلاس فرمودید گوگل می خواهد بین دو مهندس شیمی و کامپیوتر که هر دو در مورد یک کلمه چستجو می کنند تفاوت قائل شود ولی مطلبی را که بتوانم درباره این مقاله نظر بدهم متوجه نشدم

  4. الهه اسماعیلیان ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۱:۵۷ پاسخ

    در این مقاله به نظر من با توجه به وجود یک موتور تفسیر بین کاربر و پایگاه دانش موجود ،سیستم های خبره تحت وب یک قوانینی را به سیسم اضافه میکند که کاربر بتواند به نتیجه بهتری از خواسته هایش از سیستم برسد.

  5. محمد رضا اصلاحی ۲۲ آذر ۱۳۹۵ در ۲۳:۰۸ پاسخ

    سیستم‌های خبره برای مشکلات مختلفی، از برنامه ریزی بازاریابی گرفته تا مشاوره در مهندسی ، راه حل ارائه می‌کنند. با پیدایش اینترنت و تحولات آن، سیستم‌های خبره مبتنی بروب اهمیت زیادی یافته اند. به علاوه، پیدایش سیستم‌های خبره مبتنی بروب که می‌تواند به اینترنت متصل گردد، دسترسی به اطلاعات را از هرکجا و در هرزمان تسهیل کرده و نیازهای جدیدی برای سیستم‌های وب به وجود آورده است. در این مقاله، ابزارهایی برای توسعه سیستم‌های خبره مبتنی بروب پیشنهاد می‌شود که از فناوری وب معنایی بهره گرفته و به مهندس دانش و متخصص دامنه اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانستن زبان‌های برنامه نویسی و AI، دانش را تعریف کند. ابزار پیشنهادی به مهندس دانش اجازه می‌دهد دانش قوانین، حقیقت‌ها و دانش را وارد و به روزرسانی نماید. حقیقت‌های دانش با استفاده از روابط و مفاهیم معنایی آنتولوژی WordNet قابل تفسیر هستند. این ابزار می‌تواند براساس مفاهیم و روابط معنایی تفسیر شده قوانین تولید کند. فناوری وب معنایی از این ابزار پشتیبانی می‌کند تا از آنتولوژی به عنوان رسمی سازی دانش بهره گیرد. با استفاده از ابزار پیشنهاد شده، توسعه سیستم خبره مبتنی بروب ساده‌تر شده و با استفاده از پایگاه دانش، موتور استنتاج و واسط کاربری مبتنی بروب آن، زمان کوتاه‌تری صرف می‌کند.

  6. سیستم های خبره براساس شرایط واهداف آن سیستم برنامه ریزی میشوندتابتواننددرشرایط مختلف ومشکلاتی که برای سیستم پیش می آیدراشناسایی وقبل ازبه خطرافتادن آن سیستم آنهارامرتفع سازندودربیشترمواقع عملکردسیستم رادرآینده حدس زده وبتوانندمسیررابرای رسیدن به هدف هموارسازندمانندسیستم های هوشمندی که میتوانندنوع فکرکردن انسان وعملی که ممکن است انجام دهدراتشخیص دهند.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *