جایگاه کارآفرینان بزرگ و موفق در جهان همواره آرزوی همه‌ی افرادی است که تصمیم به قدم گذاشتن در این مسیر را دارند. عنوان کارآفرین در تصور، همیشه به همراه افرادی می‌آید که قصد تغییر وضعیت فعلی خود را دارند و سرانجام به همه‌ی آرزوهای خود خواهند رسید؛ اما باید بگویم که همیشه همه چیز به همین خوبی که تصور می‌کنیم پیش نمی رود و بسیاری از افراد در این مسیر شکست خورده و ناکام می‌مانند.

کارآفرینان بذرهای خاک اقتصاد هستند و ترویج کارآفرینی می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به گردش درآورد. درواقع، توسعه‌ی صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است. ولی در این میان آیا همه‌ی کسانی که قصد شروع یک کسب و کار را دارند همه‌ی اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را کسب کرده اند؟ از تمام مشکلاتی که ممکن است سد راه آن‌ها باشند آگاهی دارند؟ عواملی که می‌تواند کسب‌وکار آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهند را می‌شناسند؟ روش‌های جذب مشتری و استراتژی‌هایی مختلف و مناسب بازاریابی را آموزش دیده‌اند؟

تعریف کارآفرینی

کارآفرینی از کلمه‌ی فرانسوی Entrepreneurship گرفته شده که به معنی فرایند خلق ارزش جدید از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود. کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن ۱۶ میلادی تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خویش تشریح نموده‌اند.

مشاور کارآفرینی

افراد متخصص و کارشناس در حوزه‌ی مشاوره‌ی کسب و کار با دید وسیع و همه جانبه‌ای که نسبت به بازار و جامعه‌ی هدف دارند و تجربیاتی که طی مدت زمان طولانی، آن‌ها را به شناخت تغییرات روند بازار مسلط کرده می‌توانند همانند فانوسی مسیر درست و مناسب را از بی راهه به شما نشان دهند.

دنیای دیجیتالی که همه روزه در حال دگرگون کردن روش‌های سنتی است یکی از ابزارهای بسیار مهم در رونق دادن به کسب و کارها است. میدان رقابتی که دنیای دیجیتال در حوزه‌ی کسب‌وکارها ایجاد کرده نیازمند افراد همه فن حریف و کار بلد است که در این میدان حرفی برای گفتن داشته. بسیاری از افراد در ابتدای راه کارآفرینی به دنبال توسعه هدفمند هستند و برخی دیگر توسعه درآمدزایی منطبق با دانش روز جهان را برای بنگاه اقتصادی خود دنبال می‌کنند. هر دوی این موارد نیازمند مشاوره کارآفرینی و کسب و کار در مسیر مناسب و متناسب با پتانسیل‌های فردی و سازمانی است.

اهمیت مشاوره کار آفرینی

مشاور کسب‌وکار رهنمودهای لازم را در زمان مناسب ارائه می‌کند. تجارب سالیان شرکت‌های مشاوره‌ی کارآفرینی در حوزه‌ی مشاوره نشان می‌دهد که عدم وجود مراکز جامع مشاوره کارآفرینی یکی از دلایل عدم موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است که همه‌ی آن‌ها نشات گرفته از عدم آگاهی نسبت به دنیای اطراف و تغییرات حاصل از آن است.

با این اوصاف توصیه می‌شود همیشه کلمه‌ی کارآفرینی را به همراه کلمه‌ی ریسک متصور شوید. این ریسک می‌تواند با مشاوره‌ی صحیح توسط متخصصان این حوزه، تبدیل به فرصت‌هایی رویایی شوند و مسیری با مقصد موفقیت را برای شما رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *