تازمانیکه نتوانیم یک چهارچوب ملی برای صنعت نرم افزار ارائه دهیم نمی توانیم خوب بودن یا بد بودن را در آن تعریف کنیم . به بیان دیگر بایستی یک شاخص استاندارد برای نرم افزارهای فارسی زبان ارائه دهیم و سپس موفق بودن یا نبودن آن را به سنگ محک بیازماییم.

دانشجویان مهندسی نرم افزار مقاله زیر دانلود نمایید و سپس مطالعه نموده و نقطه نظرات خود را بیان کنند.

مقاله پیکره دانش ملی در صنعت نرم افزار و اثرات آن برکاهش مشکلات صنعت نرم افزار-رضاکرمی-گروه نرم افزاری گلستان

 

9 دیدگاه در مهندسی نرم افزار-نبود یک پیکره ملی بر صنعت نرم افزار
  1. ما در کشوری زندگی می کنیم که شاید بالقوه امکانات فراوانی داشته باشد. اما به هر دلیل اولویتهای سیاستگذاری و صد البته شرایط محیطی کشور و مردم شرایطی را فراهم نمی کند تا شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک زاده شده و رشد کنند.
    به نظر من یا باید محیط را عوض کنیم تا امکان تبلور ایده هایمان فراهم شود و یا ایده و کسب و کاری در سطح و شرایط محیط دست و پا کنیم تا در آن موفق باشیم.

    • مهدی بازرگانی ۲۷ مهر ۱۳۹۴ در ۲۲:۵۴ پاسخ

      ما همواره مجبور به زندگی در محیط بوجود آمده طی قرنها هستیم . یادمان باشد این گونه گفتن صرفا شانه خالی کردن از فکر کردن است . بایستی بدون پیش شرط زندگی و جامعه خود را بسازیم

  2. به نظرمن اولویت اول؛نبود نظم مناسب در,توسعه صنعت,نرم افزار است که نیازمند,صرف,هزینه و زمان میباشد و بالاتر از,ان نیازمند نیروی,کار ماهر و کارامد,است.
    برای اینکه شکل بهتری به این پیکره دانش,صنعت نرم افزار بدهیم لازم است که همه طرف های,فعال در این زمینه باهم,همکاری,داشته باشند.

    • مهدی بازرگانی ۲۷ مهر ۱۳۹۴ در ۲۲:۵۳ پاسخ

      به نظرم راجع به این موضوع که چگونه طرفهای فعال با هم همکار باشند صحبت می کردید بهتر بود

  3. این صنعت,نرم افزار نیاز به پیگیری وصرف زمان و هزینه دارد که با همکاری مسولان این صنعت مشکلات ان تا حد,زیادی,برطرف میشود..وهمچنین تقویت نیروی,ماهر برای,صنعت نرم افزار در اولویت است.

  4. طرف,های, فعال منظور مسولان دستگاههای دولتی که از,بودجه عمومی کشور برای صنعت نرم افزار هزینه,میکنند به این مورد,باید,توجه ویژه داشته,باشند,تا زمینه توسعه اینصصنعت فراهم شود.

  5. منظور از,طرف های,فعال مسولان و مدیران دستگاههی,دولتی که از,بودجه عمومی کشور برای,صنعت نرم افزار استفاده میکنند به این مورد,باید,توجع ویژه داشته,باشندتا زمینه توسعه این صنعت فراهم شود

  6. پیکره دانش ملی:
    به نظرمن صنعت نرم افزار ایران سه مشکل اساسی دارد؛
    ۱_نبود نیروی کار ماهر با اصول آموزشی علمی
    ۲_نبود مدیران دوره دیده و با تجربه و مطابق استانداردهای جهانی
    ۳_نداشتن نظم واتحاد تیمی.
    پیشنهاد من آموزش و بازدید و الگو برداری از کشورهای پیشگام در این صنعت است,آموزش افراد علاقمند و تشکیل تیم امید,وضع قانون و چارچوب توسط دولت برای یکپارچه سازی شرکت ها در رسیدن به یک جایگاه قابل قبول می باشد.

  7. درصنعت نرم افزاربیشترحالت مصرف کننده داریم تاتولید ان وزمینه گسترش این علم دستیابی ب متخصصین کارامدواموزش انان درسطح ملی میتواندموثرواقع شود.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *