شروع یک کسب و کار جدید که تا به امروز تجربه‌ای درباره‌ی آن نداریم می‌تواند نگرانی‌هایی را به دنبال داشته باشد. این نگرانی‌ها می‌توانند مواردی پیرامون شکست و از دست دادن سرمایه باشند. روش‌های تامین سرمایه می‌تواند به خودی خود بر استرس کار بیافزاید. آیا می‌خواهید برای شروع کار درخواست وام کنید؟ آیا از اطرافیان، کسی قصد دارد شما را در این مسیر کمک کند؟ اگر بر سر بی‌تجربگی کل سرمایه را از دست بدهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تحقیق و بررسی در زمینه‌ی شغلی که قرار است روی آن سرمایه گذاری و امرار معاش کنیم می‌تواند اندکی از این نگرانی‌ها را کاهش دهد. افرادی که سال ها در زمینه‌های مختلف کسب و کار تجربیات عملی کسب کرده‌اند می‌توانند در زمینه‌ی مشاوره، راه کارهای عملی و کارآمد را پیش روی شما بگذارند.

مشاوره کسب و کار

مشاوره همیشه در ایجاد کسب و کار جدید صورت نمی‌گیرد. برخی از افراد می‌خواهند شغل فعلی خود را گسترش داده و روش‌های جدیدی برای افزایش درآمد به کار گیرند. برخی نیز به فکر انتقال کسب و کار خود از روش سنتی به روش مدرن هستند.

تخصص و مهارت

ایجاد کسب و کار جدید در گذشته شاید به پیچیدگی امروز نبوده است و کارها، نیاز به مهارت و تخصص آنچنانی نداشتند ولی در عصر جدید و پیشرفت دنیای دیجیتال و بازار داغ رقابت در کسب و کارهای مشابه، صاحبان کسب و کار را بر آن داشته تا در زمینه‌ی کاری خود، تخصص و مهارت لازم را کسب کنند تا در میدان رقابت از سایر رقبا پیشی بگیرند.

جایگزین کردن روش‌های نوین

برخی از شغل‌های سنتی با قدرت گرفتن دنیای دیجیتال و روش‌های نوین از گردونه‌ی رقابت خارج شدند یا ضررهای بسیاری را متحمل شدند. جایگزین روش‌های اینترنتی و غیرحضوری با روش‌های حضوری، شغل‌های بسیاری را تحت تاثیر قرار داد.

بازاریابی

حال قضیه فقط با وارد کردن سرمایه و شروع به کار در شغل مورد نظر پایان نمی‌پذیرد و بازاریابی یکی از عوامل غیرقابل چشم پوشی در موفقیت یک کسب و کار در عصر دیجیتال می‌باشد. معمولا افرادی که با روش‌های درست بازاریابی، کسب و کار خود را رونق می‌دهند یک هیچ از سایر رقبا جلوتر هستند. انتخاب یک استراتژی بازاریابی صحیح و مناسب با کسب و کار، تنها با مشاوره و تحقیق و بررسی حاصل می‌شود.

ویژگی‌های یک مشاور کسب و کار قابل اعتماد

در ادامه‌ی این مبحث سوال “به چه کسی می‌توان اعتماد کرد و ویژگی‌های یک مشاور خوب چه می‌تواند باشد؟” در ذهن ایجاد می‌شود افرادی که خود را با عنوان مشاور کسب و کار معرفی می‌کنند باید دارای تجربیات عملی فراوانی در راه اندازی انواع کسب و کارها داشته باشند. روش‌های کارآمد را بشناسند و بتوانند روش‌های جدید را جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی کنند. دنیای دیجیتال را خوب بشناسند و در استفاده از آن مهارت داشته باشند. بتوانند یک موضوع را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهند. رزومه‌ی کاری درخشانی داشته باشند و در آخر با زمینه‌های مختلف کسب و کار همچون بازاریابی و فروش، تامین مالی، ثبت و امور حقوقی و نوشتن بیزینس پلن آشنایی کامل داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *