طراحی سیستم خبره به منظور تشخیص حمله های فیشینگ در بانکداری الکترونیکی

امروزه از مهمترین ریسک­ها و چالشهای مورد توجه در تجارت الکترونیک و بانکدارای الکترونیکی، خطر کلاهبرداری آنلاین و حملات فیشینگ است. در این تحقیق سیستم خبره­ای با استفاده از مشخصه­های ظاهری صفحه، قابلیت­های امنیتی و نیز اطلاعات موجود در دامنه وب سایت ارائه گردیده است که قادر به استدلال در خصوص میزان مشکوک بودن یک وب سایت به یک حمله فیشینگ در بانکداری الکترونیکی می­باشد. در سیستم خبره پیشنهادی از شبکه عصبی مصنوعی جهت تشکیل پایگاه دانایی سیستم استفاده شده است. ورودی های سیستم خبره، ۲۷ پارامتر مختلف قابل ارزیابی هستند که از یک صفحه وب استخراج می­شوند. فرآیند استنتاج نیز با استفاده از موتور استنتاج موجود در پوسته سیستم خبره به ترتیب برای هر کدام از بخش­های پارامترهای ورودی بصورت مجزا انجام می­گیرد. درنهایت نیز نتیجه هر بخش در مقایسه با نتیجه سایر بخش ها ارزیابی و خروجی حاصل بعنوان استنتاج نهایی سیستم ارائه می­گردد. به منظور اعتبارسنجی سیستم پیشنهادی، خروجی حاصله بر اساس مقادیر واقعی مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج قابل قبولی در شناسایی این نوع حملات در مقایسه با سایر سیستم­های موجود در ادبیات، ارائه نموده است.

دانشجویان عزیز ضمن دانلود اصل مقاله و مطالعه آن نسبت به ارائه نقطه نظرات در این خصوص اقدام نمایید.

دانلود اصل مقاله طراحی سیستم خبره به منظور تشخیص حمله های فیشینگ در بانکداری الکترونیکی

2 دیدگاه در طراحی سیستم خبره به منظور تشخیص حمله های فیشینگ در بانکداری الکترونیکی
  1. در این تحقیق بر اهمیت وزن دهی اطلاعات ورودی به عنوان یکی از عوامل موثر در عملکرد اشاره شده است. در همین راستا می توان گفت که وجود یک وزن دهی اولیه برای نمایش میزان صحت اطلاعات نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش کارایی و دقت سیستم خبره داشته باشد، به خصوص در مورد اطلاعات مهم همانند لایه دوم که شامل امنیت و رمزنگاری و کدهای اسکریپتی صفحه می باشد.

  2. الهه اسماعیلیان ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۱:۴۵ پاسخ

    این مقاله در مورد مقابله و تشخیص هک کردن های سیستم های بانکی و بانک داری الکترونیکی است که با توجه به فرایند استنتاج سیستم های خبره و با استفاده از موتور استنتاج تشخیص و به صورت یک خروجی ارزیابی شده در سیستم ارایه میشود.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *