تجارت الکترونیک محور جدید توسعه زنجان

خبرگزاری ایسنا به نقل از اینجانب ذکر کرده است :

تجارت الکترونیک ویژگی‌های بسیاری دارد که ویژگی اصلی این نوع از تجارت تسهیل فرآیندهای تجاری، حذف فرآیندهای غیرضروری و زائد در انجام امور بازرگانی و کاهش هزینه‌ها از طریق بهبود و افزایش هماهنگی، کاهش هزینه‌های اداری خصوصاً هزینه مکاتبات و نیز بهبود دسترسی به بازار و افزایش تنوع برای مشتریان است که در این میان، فناوری‌های نوین ارتباطی مانند اینترنت، اکسترانت، پست الکترونیک و تلفن‌های همراه در گسترش و توسعه تجارت الکترونیک نقش بسزایی دارند.

درخصوص  تصمیم ابلاغ‌شده در سفر مهرماه سال ۹۳ ریاست جمهوری به استان زنجان مبنی بر توسعه صنایع برق؛ الکترونیک و ICT به‌عنوان یک محور جدید توسعه و تبدیل استان به‌ قطب این صنایع در کشور، لازم است که نوع نگاه مدیران استانی بالأخص سازمان صنعت و معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی به این مقوله جدید به‌عنوان یکی از ابزارها و راهکارهای توسعه زیرساختی استان تغییر کند.

به همین منظور نیاز است علاوه بر فعال‌سازی بخش‌های خصوصی در قالب تشکل‌های منسجم نظیر انجمن تجارت الکترونیک استان زنجان نسبت به سازوکارهای ایجاد مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه، ایجاد مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام، راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، راه‌اندازی واحد تجارت فرامرزی ملی، راه‌اندازی واحد نماد اعتماد الکترونیکی کسب‌وکارهای اینترنتی اقدامات ویژه‌ای صورت پذیرد لذا بخش خصوصی به دلیل چابکی و چالاکی توانایی عرضه اندام در این صنعت را داشته و خواهد داشت.

لینک دائمی خبر

تجارت الکترونیک، محور توسعه جدید استان زنجان

 

 

2 دیدگاه در تجارت الکترونیک محور جدید توسعه زنجان
  1. امیر حسین اکبری ۶ آذر ۱۳۹۴ در ۲۱:۴۱ پاسخ

    سلام . اشاره کاملی دقیقی داشتید .مدت ها بود که نیاز مبرمی به ارتقای منابع درآمدی استان احساس و تاکید میشد اما وضعیت مدیریت استان بگونه ای بود که ضرورت این موضوع را درک نمیکرد و عزمی برای ارایه راه حل نداشت . همه میدونیم که صنایع سرب و روی آینده درخشانی نداره و نیاز به جایگزین زیر ساختی مدرنی برای استان هست که نتیجه آن معرفی حوزه ICT و برق بود . (خصوصا برق که ظرفیت های خوبی در استان در بخش دولتی و خصوصی برای آن سراغ داریم ) .با پیگیری که از اقدامات انجام شده و روند پیگیری مدیران متولی دارم امید چندانی به اتفاق خاصی در این دوره درباره قطب IT و الکترونیک ندارم .موشکافی این چالش هم نیاز به یک میز گفتمان داره.
    در هر صورت گروه های موثر در توسعه تجارت الکترونیکی , ارائه دهنده های کالا و خدمات، شرکتها و متخصصین نرم افزار، مؤسسات مالی و اعتباری، هستند که نقش مهمی در بستر سازی جریان فرآیند ها , ایجاد امنیت و اعتماد , جذب سرمایه و مشارکت خصوصا در بخش حصوصی رو دارند و نقش دانشگاه هم در زنجان در جهت افزایش کارایی و بهره‌وری متخصصین و تامین نیروی انسانی دانش محور و ارائه پژوهش های کاربردی در معرفی فناوری های نوین , غیر قابل انکاره که البته ضعف های شدیدی در مشارکت دانشگاه هم احساس میشه و در سطح شرکت اساتید در جلسات دولتی و چندبرنامه سطحی دیگر خلاصه شده .
    اگر واقعا تاثیر سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و استفاده از منابع بخش خصوصی ( که جلساتی هم در اتاق بازرگانی و … برگزار شد !) درک میشد در همین چند سا ل چقدر استان به توسعه زیر ساخت هاش نزدیک تر شده بود .


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *