اینترنت اشیاء(Internet Of Things)

اینترنت اشیاء(Internet Of Things)شبکه ای از اشیاء فیزیکی و یا ابزار آلات الکترونیکی، نرم افزاری، سنسورهای متصل به شبکه، که قادر است برای جمع آوری و تبادل اطلاعات به شبکه اینترنت متصل گردند.

تا پیش از این تصور اغلب ما این بود که تنها این انسان ها هستند که قرار است با ابزارهایی که در اختیار دارند توسط شبکه اینترنت به هم متصل باشند، و شخصا از قابلیت های آن بهره ببرند. اما بیش از یک دهه است که مفاهیم جدیدی پدیدارشده است .

امروزه در مورد ایده ای صحبت می کنیم که بر اساس آن هر شیء فیزیکی قادر خواهد بود با اتصال به اینترنت یا به کمک سایر ابزارهای ارتباطی، با سایر اشیا تعامل داشته باشد.در آینده ای نه چندان دور  نه تنها توسط تلویزیون و رادیو بلکه توسط ابزاری با صفحه ال ای دی (LED) های کوچک ،یا توسط یک صدا در ماشین و …  نیز قادر به برقراری ارتباط با هم خواهیم بود.اینترنت اشیاء(Internet Of Things) یاهمان IOT به این معنا است که بسیاری از وسایل روزمره مورد استفاده ما با اتصال به اینترنت، وظایف و اطلاعات خود را با هم و یا با انسان ها به اشتراک بگذارند. عبارت اینترنت اشیا، برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت.

اینترنت اشیاء

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_of_Things

http://www.forbes.com/sites/jacobmorgan/2014/05/13/simple-explanation-internet-things-that-anyone-can-understand/

1 پاسخ به اینترنت اشیاء(Internet Of Things)
  1. درآینده به گونه ای خواهدبودکه همه کارهابصورت کاملااتوماتیک ومنظم انجام خواهدشدورباتهابسیاری ازکارهای انسانهاراانجام خواهنددادباکمترین خطای ممکن ودروقت معین خود.عدم نیازبه نیروی انسانی باعث جمع شدن تعدادی ازشغلهاو…خواهدشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد


[بالا]