هوش مصنوعی و فرصتهای کسب وکار

امروزه فناوریهای نوین، که هوش مصنوعی یکی از مهمترین آنها به شمار مـی آیـد، نقـش برجستهای در موفقیت کسبوکارها دارند. از اینرو، این پژوهش به شناسایی کارکردهای ایـن فناوریها در ایجاد مزیت رقابتی برای کسبوکارهای فناور می پردازد. به این منظور، با بررسـی ادبیات، شش دسته کارکرد استخراج شده و سپس بر اساس چارچوب مفهومی به دسـت آمـده، نقش این کارکردها در شرکتهای فعال در صنعت بازیهای رایانهای را بررسی گردیده است. 

دانشجویان هوش مصنوعی مقاله زیر را دانلود نموده و پس از مطالعه نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان نمایید.

دانلود مقاله هوش مصنوعی و فرصتهای کسب و کار

9 دیدگاه در هوش مصنوعی و فرصتهای کسب وکار
  1. همان طور که در این مقاله اشاره شده بود این مقاله غالبا به تاثیر هوش مصنوعی در فضای کسب و کار وصنایع کوچک پرداخته بود، امروزه هوش مصنوعی علاوه بر صنعت ای تی و کامپیوتر موفق شده به بازار کسب و کار نیز وارد شود،و کمک شایانی را به فروشندگان کرده است،زمانی که یک فروشنده به کمک نرم افزار های هوش مصنوعی توانایی تحلیل رفتار مشتریان خود را داشته باشد،قطع به یقین توانایی کشف مشتریان پرسود رو خواهد داشت و می تواند بیشتر روی ان ها تمرکزکرده و سرمایه گذاری کند،و از طرفی دیگر با تحلیل برخی فاکتورها اعم از تحلیل رفتار مشتریان،برنامه ریزی و کنترل تولید،ظرفیت اطلاعاتی و… هوش مصنوعی میتواند میان کارافرینان رقابت ایجاد کند که این کار باعث افزایش روز افزون کیفیت کالاها و ترازشدن قیمت ها در بازار خواهد شد.در شرایطی که از نظر اکثریت جامعه هوش مصنوعی یک مفهوم کاملا فنی به نظر می رسد.اما همان گونه که مشاهده کردیم هوش مصنوعی با تحلیل رفتار کارافرینان و مشتریان باعث ایجاد یک فضای کاملا رقابتی و در نتیجه کسب رتبه بهتر در بازار برای شرکت ها خواد شد.

  2. امیر حسین حیدری 922018470 ۶ خرداد ۱۳۹۵ در ۲۱:۱۹ پاسخ

    این مقاله به کاربرد هوش مصنوعی در کسب کار و زندگی انسان پرداخته است.هدف اصلی این تحقیق شناسایی کارکردهای هوش مصنوعی در ایجاد مزیت رقابتی برای کسبو کار های فناور میباشد.
    پدید امدن هوش مصنوعی باعث تسهیل و نظم بخشیدن در بسیاری از حوزه های زندگی انسان ها شده است.زندگی امروزی انسان ها سرشار از رقابت و گردش اطلاعات زیاد و تقاضاهای بالا برای به روز بودن و دقت اطلاعات میباشد.
    دانشمندان زیادی تحقیقات متفاوتی و زیادی درباره کاربرد های هوش مصنوعی کرده اند ک هر کدام کاربرد هوش مصنوعی را به گونه ای تعریف کرده اند.تقریبا مطالعات هوش مصنوعی از یک دوره (۲۰۰۰) به بعد آغاز شده است.
    هوش مصنوعی نه تنها باعث تسریع در کارها شده بلکه باعث رقابت در زمینه های مختلف بین شرکت ها شده است.امروزه بسیاری از امورات انسان توسط هوش مصنوعی انجام میشود.همه این کارها فقط به خاطر آسایش و رفاه بشر انجام شده است.

  3. امروزه از هوش مصنوعی در زمینه های مختلفی استفاده می شود:
    -پروژه های تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی کشور
    -سیسم امنیتی ( مانند تشخیص هویت)
    -سلاح های هوشمند (طراحی و ساخت)
    -صنعت (مانند طراحی ربات و دستگاههای هوشمند و…)
    -تشخیص گفتار (مانند تبدیل متن به گفتار، فشرده سازی گفتار و…)
    -طراحی سیستم های خبره
    -طراحی بازی ها
    -آموزش

    اما به نظر من بارزترین کارکرد هوش مصنوعی در اهداف نظامی است،
    مانند پهبادها،ماهواره های نظامی،روبات های جنگجو و کمک رسان در میدان نبرد،
    پرتابگرها،خودروهای جنگی و…

  4. در این مقاله مشخص گشت که استفاده از هوش مصنوعی در حوزه برنامه ریزی و مدیریت بیشترین تاثیر را در جامعه آماری مورد نظر دارد. جدای از مزایای حوزه برنامه ریزی، این امر از جهتی نشانگر این است که جامعه موردنظر از سایر ابعاد مربوط به رشد کافی نرسیده اند تا از مزایای هوش مصنوعی بهره مند گردند و این امر شاید نشات گرفته از فاصله جامعه مورد نظر از استانداردهای جهانی باشد.

  5. الهه اسماعیلیان ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۱:۳۷ پاسخ

    این مقاله به کاربرد های مختلف هوش مصنوعی در زندگی انسان ها پرداخته است .هوش مصنوعی کمک میکند که انسان های زندگی راحتری داشته باشند و از اتلاف زمان جلوگیری کند و کارهارا با خطای کمتری انجام دهد و نتیجه کار سیستم شبیه به عملکرد انسان باشد .با پیشرفت هوش مصنوعی امکان ایجاد کسب و کار های جدید با دقت بالا و همچنین یکسان سازی قیمت های موجود در کسب و کارهای مختلف میشود.و در واقع با هوش مصنوعی میتوان بازی های مختلف سیستمی و یا در سازمان های مختلف برای کارهای مختلف اعم از تشخیص هویت و طراحی دستگاه های هوشمند استفادهوکرد.

  6. رمز موفقیت فرصتهای کسب و کار که تقریبا در همه کسب و کارها جزو عوامل اصلی ارزیابی میزان موفقیت می باشد میزان جذب مشتری می باشد و این مهم بدست نخواهد آمد مگر بکارگیری فن آوریهای جدید که هوش مصنوعی می تواند در زمینه تحلیل رفتار مشتریان و استخراج سلایق ، خواست و نیازهای مشتری کمک بسیار موثر و کارائی را داشته باشد که منجر به تولید و ارائه محصول و خدمات مورد پسند مشتری با کیفیت بهتر و حتی محصولات جدید تر که منجر به رقابت پذیری بیشتر باشد گردد همجنین هوش مصنوعی در بخشهای پشتیبانی ، کنترل ، برنامه ریزی و تولید و بحبود محتوا می تواند باعث کاهش قیمت تمام شده و استفاده بهینه از منابع و افزایش کار آمدی پرسنل و در نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش رقانت پذری بیشتر برای فرستهای کسب و کار گردد.

  7. هوش کسب و کار مدرن تا حد زیادی بر روی ایده های به ارمغان آورد از هوش مصنوعی است . ایده هوش مصنوعی در کسب و کار یعنی استفاده ار اطلاعات پایگاه داده و جستجو در اون پایگاه داده برای رسیدن به یک نتیجیه مطلوب برای ان کسب وکاره .یعنی ما اطلاعات رو با استفاده از AI کاوش میکنیم تا بتونیم بهترین تصمیمو در کسب و کار خودمون بگیریم

  8. فرزانه علی بیگلو ۲ آبان ۱۳۹۵ در ۰۲:۱۰ پاسخ

    به نظر من رسیدن به این هدف غیر ممکن نیست ولی مدت زیادی طول میکشه تا ما به ساختار هوشمندی برسیم که هم بتونه از مشتری ها داده های لازم رو تحویل بگیره و روی اونها تحلیل های درست و منطقی در جهت پیشرفت سازمان انجام بده،هم بدون پارتی و حق رو باطل کردن رو کارهای افراد سازمان نظارت کنه، هم بتونه بهترین ایده ها و تصمیمات رو برای تولید،تبلیغات و پشتیبانی محصولات بر اساس تجزیه و تحلیل داده های سازمان بگیره.برای رسیدن به چیزی که هم خودش هوشمند باشه و هم بتونه محصولات هوشمندی بسازه به نظر من بسیار سخت و زمان بره.

  9. مصطفی رحمانی ۵ دی ۱۳۹۵ در ۱۴:۲۹ پاسخ

    هوش مصنوعی فرصت های کاری زیادی برای مهندسین کامپیوتر ایجاد کرده ولی از طرفی هم بسیاری از فرصت های شغلی را از بین برده از جمله در صنعت برای مثال کارخانه ها با هوشمند سازی سیستم های خود دیگر نیازی به کارگر ندارند


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *